Odżywianie

Brak apetytu po treningu

Ogólna dyskusja na temat poprawnego odżywiania.

Moderatorzy: sp4rk, Ariel

Brak apetytu po treningu

Postprzez roxxxxana » 2013-01-04, 08:47

Witam,

tak jak w temacie występuję u mnie brak apetytu po treningu. Rozwine tę myśl trochę głębiej... otóż od dłuższego czasu mój organizm przyjmuję ostatni posiłek o 17-18 godzinie. Ćwicze od ponad 4 tyg. p90x w nieregularnych godzinach raz z rana miedzy 9-11, albo 17-19. Tak jak się naczytałam na forum to posiłek potreningowy jest bardzo ważny dla regeneracji mięsni. Tylko że jak ćwiczę pod wieczór kompletnie nie chce mi sie jeść. Wczoraj sie zmusiłam do grzanki z białym twarogiem i jakoś nie było mi z tym za dobrze. Nie jest też tak, że nie ćwicze na maxa, bo za każdym razem leje się ze mnie pot, lecz po mimo tego mój organizm "nie woła" jedzenia po ćwiczeniach. Chcem aby ćwiczenia były jak najbardzej efektywne wiec chciałabym robić wszystko tak jak należy. Tylko teraz pytanie, czy zmuszać się do posiłku po treningu ?
roxxxxana
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2012-12-27, 10:11

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez ci3jk4 » 2013-01-04, 10:45

Ale wogóle nie chce ci się jeść?
Bo ja na przykład do godziny po insanity nie odczuwam głodu.
Potem już zaczynam być głodny - nie jakoś extremalnie, mógłbym też nie jeść, ale ponoć trzeba żeby mięśni nie palić...
ci3jk4
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-22, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez Ariel » 2013-01-04, 11:33

Wlaśnie mialem pisac artykul na ten temat. Rozwiązaniem może być szejk z owoców, ewentualnie jakaś odżwyka potreningowa. Wszystko co pitne łatwiejsze do skonsumowania i przyswojenia. Nie jesteś sama, wiele osób ma z tym problem, ale po prostu trzeba uzupełnić to co się straciło podczas treningu.
Zielony pas w jamajskim jiu jitsu'
Avatar użytkownika
Ariel
Administrator
Administrator
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2011-08-07, 15:50
Lokalizacja: Zgierz

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez WhiteRabbit » 2013-01-23, 21:22

Trenuję o 5,40 - > 6,40 interwały z P90x i P90x+.
Zaczynam jeśc w okolicach 14 zaraz po treningu siłowym najczęściej.

Także jeżeli NIE budujesz mięśni tylko palisz tłuszcz nie musisz wpychac w siebie posilku zaraz po treningu. Poczytaj o Intermittent Fastingu.

Oczywiście są opinie, że warto jeśc od razu po, ale wszystko można modyfikowac.

btw. odżywka to najprawdę dobra opcja, polecam odżywkę białkową z bananem -> smakuje świetnie.
(chociaż tu znów mnogośc teorii na temat węgli prostych po treningu :P )
WhiteRabbit
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2012-11-27, 21:47

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez DeathEnder » 2013-01-24, 07:33

Teorii jest wiele. Osobiście kilka z nich wypróbowałem i każda z wypróbowanych praktycznie działa. Jak miałem schudnąć tak schudłem.
A najlepszym rozwiązaniem jest właśnie eksperymentować na sobie.
Ja np. czasami (dzisiaj na ten przykład) wstaje o 5.30 i 40 minut rowerku stacjonarnego. Potem prysznic, jabłuszko, odżywka białkowa, owsianka i do pracy. Reasumując ćwiczę na czczo. Niektórzy właśnie uznają takie ćwiczenia na czczo za herezję, inni natomiast nie. A prawda jest taka, że jak biegałem z rana to jadłem sobie jabłko i zapijałem szklanką soku i też chudłem. Jak ćwiczyłęm z samego rana Insanity piłem odżywke białkową i też chudłem. Także wszystkie teorie trzeba brać z pewnym dystansem i eksperymentować na sobie. Ja też czasami po treningu na samą myśl o jedzeniu niedobrze mi się robi. Więc nie jem na siłę. Biorę prysznic, odpoczywam i po jakimś czasie zaczynam jeść.
Finis Coronat Opus
Avatar użytkownika
DeathEnder
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 1853
Dołączył(a): 2012-03-04, 14:05

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez sekcja.zwlok » 2013-01-24, 11:53

Bo jeśli chodzi o odchudzanie to bardziej liczy się to żeby był ujemny bilans kalorii niż to kiedy się je. Ja ze względu na IF też najczęściej ćwiczę na czczo i mi to w niczym nie przeszkadza, no ale to nie jest metoda dobra dla każdego, niejeden by miał spadek mocy podczas treningu. Też wiele eksperymentowałam zarówno z rozkładem b/w/t jak i z ilością posiłków i porami i to już sobie każdy musi do siebie dobrać.

A druga sprawa, że mu tu nie jesteśmy pro sportowcami i nie robimy formy do zawodów więc i na większą swobodę możemy sobie pozwolić :-)
Avatar użytkownika
sekcja.zwlok
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 763
Dołączył(a): 2012-10-27, 21:48

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez ci3jk4 » 2013-01-24, 12:20

Raz spróbowałem Insanity na czczo z rana i generalnie czułem się jakbym w ołowianym ubranku ćwiczył - siła mocno w dół, potliwość mocno w górę.
Tak jak sekcja mówi, to chyba zależy od danego osobnika, dnia oraz typu i intensywności ćwiczeń.
Co do samej pory ostatnich posiłków, to ja akurat wierzę, że wcześniejsze odstawienie żarełka działa pozytywnie na zrzucanie kg, ale nie powinno się dopuścić do kładzenia się spać z "ssącym żołądkiem".
Wtedy i sen gorszy i ryzyko załamania i nażarcia się zaraz przed powrotem do łóżka większe...
Tak jak pisałem też mi się po ćwiczeniach nie chce jeść, co najmniej przez pierwszą godzinę, ale jakiś sok czy shake myślę, że spokojnie bym wypił, zwłaszcza że po treningu zazwyczaj notuję wzmożone pragnienie.
ci3jk4
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 186
Dołączył(a): 2012-12-22, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez sekcja.zwlok » 2013-01-24, 12:31

Ja się lubię nażreć przed snem :-) I mi to w zrzucaniu sadła nie przeszkadza :-) Tyle że węglowodanów unikam, ale nie z powodów dietetycznych tylko po prostu mi się po nich źle śpi. A tak ostatni posiłek to jem nieraz 15 minut przed snem :-D Próbowałam nie jeść na noc i dupa, zero pozytywów, tyle tylko że mnie głód w środku nocy budził. No ale to znowu każdy ma inaczej. Trzeba przetestować i dobrać optymalne rozwiązanie :-)
Avatar użytkownika
sekcja.zwlok
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 763
Dołączył(a): 2012-10-27, 21:48

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez roxxxxana » 2013-01-24, 17:58

dzieki za odp. posumowując, jeżeli organiz nie woła jedzenie to nie wpycham na siłe. Nie stresuje się, aby koniecznie zjesc po treningu bo miesnie nie beda się miały z czego odbudować. Nie robie masy, tylko redukuje tuszcz....:)suma sumarum bilan ma być na minusie :)
roxxxxana
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2012-12-27, 10:11

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez drMarthens » 2013-01-24, 21:36

roxxxxana napisał(a):Nie robie masy, tylko redukuje tuszcz

Przy nieodpowiednim zabezpieczeniu mięśni po treningu białkiem, redukując tłuszcz można też zredukować tkankę mięśniową, którą się już posiada. Na masę oprócz zwiększonej ilości białka w diecie potrzeba odpowiedniego rodzaju ćwiczeń i ciężaru. Właściwie to nie ćwicząc a tylko zwiększajac spożycie białka kosztem węglowodanów już robimy dobrze, gdyż organizm do przetworzenia białka potrzebuje energii, którą czerpie z naszych zapasów ;-)
Problem posiłku po treningowego i zabezpieczenia mięsni zaraz po samym treningu może załatwić shake zblendowany twaróg+białko szybkie z odżywki+mleko+owoc. Wychodzi zarypisty puszysty serek :->
WYMAGAJ OD SIEBIE nawet gdyby inni nie wymagali od Ciebie!
Avatar użytkownika
drMarthens
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 1199
Dołączył(a): 2012-02-22, 20:28

Re: Brak apetytu po treningu

Postprzez bastardofroad » 2013-01-25, 19:06

Moja metoda nie była przyjemna ale byłem stanowczy i uparty po każdym treningu po upływie około 10-15min wcinałem kostkę twarogu chudego z musem jabłkowym. Teraz jestem uzależniony od tego połączenia :>
Avatar użytkownika
bastardofroad
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-01-22, 00:03
Lokalizacja: Piła


Powrót do Odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron

Kto przegląda forum

Forum przegląda 1 użytkownik :: 0 zidentyfikowanych, 0 ukrytych i 1 gość (dane z ostatnich 3 minut)
Najwięcej użytkowników online (55) było 2015-02-26, 12:24

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość